לשיחת ייעוץ טלפונית ללא תשלום השאירו פרטים






    אכילה רגשית

    אכילה רגשית טיפול

    בואו נודה באמת: היום אכילה שאינה נובעת דווקא מרעב היא חלק מהרגלי האכילה של רובנו. בעידן השפע, רובנו לא מקשיבים במאה אחוזים לצרכי הגוף הן מבחינת כמות המזון שאנו אוכלים, מבחינת תדירות האכילה והן מבחינת סוג המזון שאנו מכניסים לגופנו. רבים אוכלים מתוך הרגל, שעמום או כחיפוי על תחושה לא חיובית אחרת ולא מתוך תחושת רעב. עולה השאלה: אם התופעה נפוצה מאוד והפכה לחלק מהחיים המודרניים, במיוחד המערביים, איפה עובר הגבול בין אכילה רגשית סבירה לכזו הנחשבת להתמכרות ודורשת טיפול ואיך ניתן לטפל בכך?

    תסמינים לאכילה רגשית הדורשת טיפול:

    • השמנת יתר: אחד התסמינים הבולטים לאכילה רגשית הוא השמנת יתר. היום זו כבר נחשבת למחלה, אך עם זאת, לא כל מי שמפתח הפרעת אכילה רגשית משמין בטווח הקצר. הדבר תלוי בנתונים נוספים כמו נטייה גנטית, גיל ועוד. לכן, חשוב לשים לב לתסמינים נוספים.
    • עייפות וחוסר אנרגיות: אכילה מוגזמת של מזונות שאינם בריאים, תגרום לעייפות וחוסר אנרגיה, במיוחד מזונות עתירי סוכר.
    • חוסר איזון בתחושות הרעב והשובע: רעב שמגיע באופן פתאומי ואינו בהכרח ממקור פיזיולוגי.
    • בחירה במזונות עתירי שומן וסוכר שרק מגבירים את האכילה ואינם מביאים לשובע אמיתי ותחושת רוגע. הדגש הוא על חטיפים או על מוצרים מהירים המגיעים בחבילות ואריזות.
    • אכילה באופן לא מודע עד כדי "חיסול" אותם מוצרים: גלידה, ופלים, חטיפים ועוד במקום לאכול כמות מדודה ומזונות המזינים את גופנו.
    • התחלת האכילה בתחושת הנאה וסיפוק וסיומה בתחושת אשמה.
    • פיתוח הפרעות אכילה כמו בולמיה.

    מדוע חשוב לטפל באכילה רגשית?

    אכילה רגשית תגרום עם הזמן להשמנת יתר ואף עלולה להביא למחלות כמו סוכרת, מחלות לב ועוד, אשר הפכו מרכזיות בעידן המודרני. בנוסף, הדבר עלול לגרום להפרעות רגשיות: תחושות אשם, ירידה בביטחון העצמי, דיכאון ועוד. כאשר מגיעות תחושות אלה אין ספק שהאכילה לא נעשית מתוך רעב וגם לא בשליטה וחשוב לטפל בעניין.

    איך ניתן לטפל באכילה רגשית?

    האכילה באה בעיקר לפצות על תחושות ורגשות שאיננו רוצים להתמודד איתם כמו אירועים ריגשיים, שעמום, לחץ, פחד ועוד. לכן, בטיפול באכילה רגשית שנעשה אצלנו במרכז אור ישנו טיפול רגשי נפשי אשר מסייע לנגמל לשלוט בהרגלי האכילה שלו, לקבוע מה לאכול ומתי, ולהבין מהיכן מגיע הרעב והצורך האמיתי באכילה מסוג זה.

    כיצד נעשה הטיפול במרכז אור?

    אנו בונים תוכנית טיפול לכל אחד מהמטופלים בהתאם לתכונות האופי שלו, גיל, מצב בריאותי וריגשי ועוד. אצלנו עיקר הטיפול נעשה במפגשים פרטניים בין מטופל לבין המטפל המומחה להתמכרויות. בנוסף ישנם מפגשים קבוצתיים הנעשים בצורה אנונימית, תוך ליווי ומענה 24/7 כדי להיות שם עבור המטופל, ברגעים של חולשה ושבירה. בנוסף, אנו מעניקים גם טיפול זוגי או משפחתי מתוך הבנה ששינוי בהתייחסות לאוכל אינה קלה ועל בן/ בת הזוג או המשפחה לשתף פעולה ולבצע התאמות, תוך שינוי דפוסים והרגלים שלהם כדי ליצור סביבה תומכת.

    טיפול באכילה רגשית

    אכילה רגשית טיפול נדרש כאשר האדם אוכל בכמות מופרזת עקב בעיות נפשיות. הצורך באכילה הינו כפייתי ומתחיל לאחר אירועים חברתיים מטלטלים ואחרים. התזונה הבלתי מבוקרת עלולה לגרום להשמנה מיותרת הטומנת בחובה סכנות רבות. הטיפול מאפשר החזרת השליטה על התזונה הנכונה. "מרכז אור" לטיפול בהתמכרויות עוסק בתחום וניתן לקבל ממנו מידע מפורט.

    אכילה רגשית טיפול – על ידי מומחים לנושא

    אכילה רגשית טיפול נערך על ידי מומחים לנושא. מטופלים אשר  מבינים שיש להם בעיה בנושא יכולים להגיע למרכז טיפול ויוכנו עבורם תכנית המתאימה למצבם. הטיפול יינתן באמצעות פסיכולוג קליני, עובדת סוציאלית ועוד. האכילה נדרשת לתזונה נכונה אך מאופיינת גם בהיבטים חברתיים, תרבותיים, משפחתיים ואחרים. כאשר אדם חווה טלטלה רגשית עקב אובדן, מריבה, פרידה ועוד הוא עלול להיקלע להרגשת רחמים עצמיים, ריקנות, אכזבה עצמית, היעדר חום ואהבה ועוד. הוא עלול להתנחם באכילה בלתי נשלטת ובדרך כלל של מזונות עתירי סוכר וקלוריות. האוכל מזין את הגוף אבל, שלא במודע, גם את הנפש. התופעות הנלוות כאשר היא מתגברת השמנת היתר הגורמת לירידה בדימוי העצמי, בביטחון, הופעת רגשי אשם ובעיות בריאות.

    טיפול מורכב

    הטיפול הינו מורכב ומקיף. הוא מתמקד בהיבטים רגשיים ונפשיים ולא רק בדיאטה הרצויה. מטרתו היא להגביר את השליטה על האכילה עצמה על ידי הבנת המקור לבעיות הצצות בנפשו של המטופל. המטפלים מקיימים שיחות ועושים שימוש בטכניקות קוגניטיביות כדי לעורר מודעות אצל המטופל לרגשות והמחשבות השליליות המקננות בו. על ידי הבנתם גם הוא יוכל למצוא כוחות פנימיים להתגבר עליהם בדרך לפתרון הבעיות הללו. שילוב של ירידת מתח ולחץ והכרה בסיבות הגורמות לבחור בסוג האוכל, בכמות המוגזמת, בסיבות לאכילת יתר ועוד יסייעו רבות לחזרה להרגלי אכילה נורמאטיביים.

    מרכז עם צוות מסור

    "מרכז אור" לטיפול בהתמכרויות עוסק בתחום ומומלץ לקבל ממנו טיפול מקצועי המלווה ביחס אישי. הוא כולל ייעוץ לכל מתלבט, ליווי ותמיכה ועוד. מנהלי המרכז הינם בעלי ידע רב וניסיון עשיר המגיעים, בין היתר, ממתן שירותים איכותיים ללקוחות רבים ועוד. הם ישמחו לשרת נוספים.

    טיפול באכילה רגשית נערך לכל מי שסובל מאכילה בלתי נשלטת. מבצעים אותו מומחים לנושא אשר מטפלים בסיבות הנפשיות הגורמות למצב. המטרה היא החזרת הרגלי אכילה נכונים ובלתי מזיקים, ובנוסף, מניעת חזרת ההתמכרות לאוכל. כל מטופל יזכה לקבלת תוכנית מותאמת למצבו, צרכיו ואופיו. "מרכז אור" לטיפול בהתמכרויות עוסק בתחום וניתן לקבל ממנו מידע מפורט.

    טיפול באכילה רגשית – שיטתי ויעיל

    טיפול באכילה רגשית נעשה על ידי פסיכולוג קליני ומומחים אחרים. הם לומדים את התיק כולל המסמכים הרפואיים הנלווים ומקיימים שיחות עם המטופל ובני משפחתו ומכינים בהתאם תכנית טיפול. מטופל המגיע בכוחות עצמו לאחר שהבין כי הוא מצוי בבעיה יוכל, לרוב, להיגמל ביתר קלות. אבל לא תמיד זה המצב. האכילה המופרזת והבלתי מבוקרת מגיעה, לרוב, לאחר טלטלה נפשית עזה. הסיבה יכולה להיות פרידה, מריבה, אובדן ועוד. נוצרות ריקנות, תחושות של אכזבה עצמית, רחמים עצמיים, היעדר אהבה עצמית וכדומה. הרצון לאכול אינו נובע, איפה, מצורך תזונתי לגוף אלא פיצוי מדומה לנפש שנפגעה. ככל שהמצב הנפשי החמור ממשיך כך, עלולה להתגבר תופעת האכילה הבלתי נשלטת והיא תגרום, בהכרח, לתופעות קשות אף יותר כתוצאה מההשמנה הבלתי נמנעת. כאן יתחילו רגשי אשם, רחמים עצמיים, ירידה בדימוי עצמי, ירידה בביטחון וכדומה. התוצאות עלולות להיות הסתגרות, ניתוק מחיים חברתיים, בעיות בריאות ועוד.

    טיפול משולב

    הטיפול הינו משולב. הוא נועד להציע תזונה נכונה אבל בעיקר התמקדות בסיבות הנפשיות שגרמו לסיטואציה. במהלכו עושים שימוש בטכניקות קוגניטיביות באמצעות שיחות ופעילויות אחרות. מטרתן היא לעורר מודעות לסיבות שגרמו למטופל לאכילת היתר. כל האמצעים הללו נועדו להפחית אצלו לחץ ומתח, להביאו להבנת מצבו ולעורר רגשות חיוביים בדרך למציאת כוחות נפש פנימיים שיסייעו לו לשנות מסלול לטובת הרגלי אכילה נכונים.

    "מרכז אור" לטיפול בהתמכרויות עוסק בתחום ומומלץ לקבל ממנו טיפול מקצועי עם יחס אישי. הוא כולל הקשבה סבלנית, ייעוץ, ליווי ותמיכה ועוד. מנהלי המרכז הינם בעלי ידע רב וניסיון עשיר המגיעים ממתן שירותים איכותיים ללקוחות רבים ועוד. הם ישמחו לשרת נוספים.

    אוכלים שלא מתחושת רעב? מפצים בעזרת האוכל על כאב ריגשי? מוצאים את עצמכם במטבח בשעות לא שיגרתיות? אוכלים מתוקים ללא שליטה? אל תתעלמו, הדבר דורש טיפול. אנו במרכז אור מציעים לכם תוכנית טיפול שתחזיר את האוכל למקומו המתאים בחיים שלכם.

    לשיחת ייעוץ טלפונית ללא תשלום

    השאירו פרטים

      עוד בנושא

      להמשך קריאה

      טיפול בהתמכרויות בצפון

      טיפול בהתמכרויות באזור הצפון טיפול בהתמכרויות בצפון נועד לחלץ ממצבי מצוקה מכורים לסמים, לאלכוהול, להימורים, קניות ועוד. עבור כל מכור תוכן תכנית המותאמת למצבו, צרכיו ואופיו. לרשותו עומד צוות מגובש ומיומן שהינו חדור מטרה. מרבית התהליכים כוללים שני שלבים עיקריים. "מרכז אור" לטיפול בהתמכרויות עוסק בתחום...
      להמשך קריאה

      מרכז יום לטיפול בהתמכרויות

      מרכז לטיפול בהתמכרויות מרכז יום לטיפול בהתמכרויות משרת אנשים אשר נקלעו לסיטואציות קשות בחייהם עקב התמכרויות בלתי נשלטות. כך לגבי סמים, אלכוהול, הימורים ועוד. לכל מטופל תיבנה תוכנית המותאמת למצבו, צרכיו ואופיו. המטרה הינה גמילה אבל גם מניעת חזרה להתמכרות עתידית. "מרכז אור" לטיפול בהתמכרויות עוסק...
      להמשך קריאה

      התמכרות לאוכל

      טיפול בהתמכרות לאוכל התמכרות לאוכל נובעת, לרוב, מסיבות נפשיות הנוצרות עקב טלטלה רגשית. משום כך, פתרון אפשרי מצוי באיתור הבעיות שיצרו הסיטואציה וטיפול ליציאה מהן. הוא מגיע, כמובן, לצד הנחיה לדיאטה נכונה. כל מטופל יזכה לתוכנית המתאימה למצבו, אופיו וצרכיו.  "מרכז אור" לטיפול בהתמכרויות עוסק בתחום...
      להמשך קריאה

      אכילה רגשית

      אכילה רגשית טיפול בואו נודה באמת: היום אכילה שאינה נובעת דווקא מרעב היא חלק מהרגלי האכילה של רובנו. בעידן השפע, רובנו לא מקשיבים במאה אחוזים לצרכי הגוף הן מבחינת כמות המזון שאנו אוכלים, מבחינת תדירות האכילה והן מבחינת סוג המזון שאנו מכניסים לגופנו. רבים אוכלים מתוך...
      להמשך קריאה
      חברת פרסום דיגיטלי חברת פרסום דיגיטלי
      דילוג לתוכן